Tööaeg E-R: 9-17.00
L-P: suletud
+372 56 25 77 13
info@progressor.ee

Osutades õigusabi Tallinnas ja mujal Eestis on Eesti Advokatuuri Eetikakoodeks advokaatidele täitmiseks kohustuslik.

Eesti Advokatuuri Eestikakoodeks on vastu võetud Eesti Advokatuuri 08.04.1999.a üldkogu otsusega nr 5. Aastate jooksul on sisse viidud ka mitmeid muudatusi.

Eetikakoodeks koondab advokaadi kutse-eetika nõuded ning head tavad, mida advokaadid osutades õigusabi Tallinnas ja Eestis peavad järgima ning mille rikkumise eest võib tema suhtes agatada aukohtumenetluse ning määrata talle distsiplinaarkaristuse.

Klient – kuningas

Advokaadi ja kliendi vaheline suhe rajaneb usaldusel. Seetõttu on teave, mida advokaat on seoses õigusteenuse osutamisega saanud, konfidentsiaalne. Advokaat on kohustatud saladuses hoidma mistahes teavet, mida ta on saanud osutades õigusabi Tallinnas või mujal Eestis. Selline konfidentsiaalsuskohustus ei ole ajaliselt piiratud.

Advokaadile on keelatud kõlvatu võistlus – see tähendab, et ta ei või hankida kliente ebaausal teel, kallutades teise advokaadi klienti või halvustada teisi advokaate.

Advokaat peab osutades õigusabi Tallinnas ja mujal Eestis tegutsema üksnes kliendi huvides, eelistades kliendi huve enda ja kolmandate isikute huvidele. Selleks on ta kohustatud kliendi soovidega arvestades kasutama kõiki seadusega ja kutse-eetika nõuetega mittevastuolusolevaid vahendeid ja viise.

Au ja väärikus Eetikakoodeksis

Korduvalt on Eetikakoodeksis sätestatud au ja väärikuse nõue – osutades õigusabi Tallinnas ja mujal Eestis, peab advokaat suhtlemisel klientide, kohtu, kolleegide ja avalikkusega käituma ausalt ja väärikalt ning hoiduma advokaadi kutset ja advokatuuri mainet kahjustavast käitumisest. Sama kehtib ka advokaadi käitumisele väljaspool kutsetegevust.

Advokatuuri eetikakoodeks sätestab ka advokaadi suhted kolleegidega – need peavad eelkõige rajanema vastastikkusel austusel ja usaldusel. Lahkhelisd püütakse lahendada kokkuleppel, selle mittesaavutamisel võib pöörduda advokatuuri juhatuse või aukohtu poole, aga ei lahendata neid meedias ja avalikkuse ees.

Ülesande vastuvõtmine kui kõige alus

Hakates osutama õigusabi Tallinnas ja mujal Eestis, otsustab advokaat kõigepealt ülesande vastuvõtmise. Ülesannet ta vastu võtta ei tohi, kui on ilmne, et õigusabi taotletakse seadusega vastuolus oleva huvi kaitseks, kliendi nõue ei põhine seadusel või kui puudub protsessuaalne võimalus kliendi huvide kaitsmiseks. Osutades õigusabi Tallinnas ja mujal Eestis ei tohi advokaat samas asjas esindada kahte või enamat klienti, kui nende isikute huvid on vastuolus, võib ta aga seda teha juhul, kui nende huvid vastuolus ei ole. Advokaat on kohustatud kohtlema kõiki isikuid võrdselt ning tema poolt osutatud õigusabi Tallinnas või mujal Eestis peab olema asjatundlik.

Advokatuuri eetikakoodeks sätestab ka advokaadi suhted kolleegidega – need peavad eelkõige rajanema vastastikkusel austusel ja usaldusel. Lahkhelisd püütakse lahendada kokkuleppel, selle mittesaavutamisel võib pöörduda advokatuuri juhatuse või aukohtu poole, aga ei lahendata neid meedias ja avalikkuse ees.

Jaga:
KIRJUTAGE MEILE